Nya vägar...

Är som vanligt utomordentligt bra på att slarva bort saker, denna gången var det min nyckelknippa som försvunnit i något svart hål... Var tvungen att be vaktmästaren använda "häcksaxen" på låset och byta till ett nytt, men det var inte allt. Husnycklen finns också med där, så jag bad mamma lägga ut en nyckel (behöver jag ens säga att hon glömde det). Så när jag hälsat på alla grannarna på gatan (för nästan alla var ute) upptäckte jag att jag inte skulle komma in. Var inte så sugen på att sitta och vänta till kl 6 då jag visste att någon skulle komma hem, så jag gick ett varv runt huset. Såg att ett fönster var på glänt (väl fasthakat) så har letade reda på en pinne och försökte bryta upp det, men det fungerade inte så bra. Tänkte att det skulle behövas något mer rejält och det hittade jag i form av en stekspade som jag med efter mycket ansträngningar fick upp fönstret med. Då dök det nya problemet upp. Hur ska jag komma in genom fönstret som befann sig på ovanligt hög höjd...hittade tillslut en trädgårdsstol som jag ställde mig på (trodde att den skulle gå sönder) sen hävde jag mig upp efter att ha tagit bort blomkrukorna. Det måste ha sett ganska kul ut, förstår inte varför man alltid ska ha fel kläder på sig, men in kom jag i alla fall efter ett tag.

Dagens ordspråk lyder:
"När en dörr stängs öppnas ett fönster."


Kommentarer
Postat av: Madde

haha xD stackars dig^^

2008-09-20 @ 12:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0