It feels good...

Fredag
I fredags var en underbar dag, allt bara stämde. Kanske inte till att börja med, men det tog inte lång tid innan allt löste sig. Jag möttes av applåder redan när jag vaknade, något jag inte var särskilt förtjust i. Tänk er någon som skriker "du ska upp nu, du ska upp nu" och klappar händerna för glatta livet, det var precis vad min bror gjorde. Mamma hade visst bett honom att väcka mig, medans jag trodde att han jävlades. Så det blev en hektisk morgon när jag insåg det och rusade iväg till skolan utan frukost i magen, men det löste sig sen. Webbdesign i två timmar och fick reda på att jag skulle ha ett prov i det samtidigt som matte C tentan?!?! Lycka till säger jag bara, men efter att pratat med rektorn och lite så fick jag flytta fram tentan. Det gjorde min dag, tänk att ha 2 tentor istället för 3:P
Inte tog min tur slut där heller utan på fysiken fortsatte den och jag gjorde hela 6 tal och förstod allt! Var ett tag sedan jag kände den känslan i fysiken och den får gärna stanna! Sen var det bandy med simningen och när jag gick dit fick jag följe av ett rådjur som gick i trädgården ca 3 meter ifrån mig. Träningen var skön och när jag kom hem var det god mat som stod och väntade:) Kvällen avslutades med lite film framför tv:n.

Lördag
Eftersom det gick så bra på fysiken bestämde jag och julia för att plugga idag. Tanken var att hon skulle komma klockan två och sedan plugga ett tag och avsluta med lite disney film, men vi senare la det lite eftersom hon skulle packa. Så klockan fyra kom hon och vi satte våra kloka huvuden ihop och jobbade på i rask takt,tog en paus för att äta, blev potatisgratäng och laxtornedo (eller vad det hettexD).
När vi kände att vi gjort tillräckligt med fysik för dagen kollade vi på pocahontas och halva törnrosa och smaskade i oss äppelkaka och vaniljsås. Resten av filmen sparar vi till nästa gång, då julia kommit hem från Grekland.

Söndag
Vaknade och började med att plugga sen var det frukost och senare ute och gå med mamma. Hon ville "hitta" dammarna, vilket inte var så svårt. Så nu sitter jag och tinar mina öron och väntar på mat, vad som händer mer idag får vi väl se, troligen blir det lite plugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0