Måndag 28/7

Ännu en underbar dag vid havet, men bara några minuter efter jag kom hem började regnet ösa ner. Började på med lite mat och nu drog även åskan fram. Var nästan helt säker på att strömmen skulle gå, men vi klarade oss. Finns som sagt inte så mkt att göra när man inte kan vara ute eller använde vare sig datorn eller tv:n. Så jag satt mig ute på altanen och åt och bara satt och kollade på regnet och blixtrarna. När det hade ovädret dragit vidare, satt jag mig vid datorn och pratade med lite folk. Sen frågade Maria om jag ville dit, så jag "skulle" ta min cyckel och trampa iväg, men då märkte jag att den inte var i garaget(!) Tänkte att bror min tagit den till nån kompis (så att jag kan ta hans eller mammas), det var bara det att även hans och mammas cykel var borta. Blev lite arg på honom och sa till att han skulle gå och hämta dem, som vanligt lyssnar han inte. Så jag fick ta en cykel som stod på våran uppfart, jag vet inte vems det är men verkar som cyklarna vandrar lite här. Kom i alla fall till maria (även om bromsarna kanske inte var de bästa.) Maria hade börjat på sitt lilla projekt att ändra om i rummet, så jag hjälpte till och kände hur mitt lite halvdåliga humör försvann i takt med att tapeten åkte ner...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0