Fredag 25/7 & Lördag 26/7

Fredagen
Mamma ville åka till havet idag igen. Kände inte direkt för det eftersom jag bränt ansiktet lite, men det slutade att vi åkte i alla fall (det finns ju alltid parasol). Fast ibland är det så att man glömmer packa ner vissa saker, idag var en sådan dag. Slutade med att jag inte hade någon skugga att sitta i för att rymma från solen, till råga på allt brände jag mig på en manet med (inte lite ont gjorde det). Sen visste vi givetvis inte hur man ska göra för att det ska bli bättre, men nu vet jag det! Man ska skölja rikligt med kallt saltvatten sen ska man ta ett kreditkort och skrapa för att få bort trådarna och slutligen ta på en smärtstillande salva som hette nått...
Åkte hem vid tre tiden och stannade till på konsum för att handlade lite, träffade Maria som jobbade och passade på att prata lite med henne. När vi kom hem lagade vi maten, jag stod ute vid grillen och skulle precis gå in och hämta en form att lägga köttet i, när fågelbajset dök upp från ingenstans och landade på inget annat än mig. Så det var bara att gå in och tvätta av mig lagom till dess att maten var klar.

Lördagen
Även idag gick bilen till havet, åkte med min moster och mina två kusiner. Skoj att Ida var med (hon ogillar havet lika mkt som jag älskar det). Spelade lite kort, badade, solade och bläddrade lite i Cosmopolitan. Åkte hem vid femtiden och har nu ätit och ska sätta mig och mysa lite framför tv:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0