Uppdragsboken

Boken som förändrar ditt liv
Idag var jag uppe i ottan om man jämför med resten av dagarna på lovet, anledningen till det var att jag skulle träffa matilda för en runda på "stan". Det började med att jag insåg att jag inte skulle hunna i tid, så jag skickade ett sms och flyttade upp tiden. Sen kom jag på att bror min hade nycklarna till cyklen, så var tvungen att väcka liv i honom och få ett vettigt svar och inte det mummel som jag fick som löd nått i stil med  "ut, låt mig sova", men till sist gick det och jag cyklade iväg.
Eftersom att det tog lite längre tid än väntat, försökte jag ta upp mobilen och kolla klockan och se hur mycket försenad jag skulle bli, tror ni inte att jag tappar mobilen då? Jo, självklart. Batteriet flög åt ett håll och resten flög åt andra hållet, men den gick i alla fall inte sönder. Så kanske ska vara glad? Nästan så att jag tror det med min tur! Kom i tid i alla fall, så kändes lite ionödan måste jag säga i alla fall. Väl framme insåg jag att jag hade glömt matildas present hemma, suck!
Gick lite i affärerna och gick sedan och fikade. Hittade inget mer än godis som jag planerar att ta med upp till vemdalen som jag åker till imorron (mer om det sen).
Tog en räkbaguette och behöver jag ens nämna att jag är synsk? Sa redan i början att jag skulle behöva servetter och det hade jag rätt i! Mycket snack blev det med! Skönt att kunna prata av sig lite ibland, så tack för att du lyssnar på mitt pladder... Sånna här enkla träffar borde genomföras lite oftare tyckr jag allt. Fick min julklapp trots att vi först bestämde oss för att vänta tills båda skulle kunna i det första paketet fanns Toffiefi och det sista innehöll inget mindre än en uppdragsbok!
Så om ni ser en galning på stan som klappar främlingar på baken, eller som säger hej till alla hon möter så kan det vara jag i färd med att pricka av mina uppdrag. Frågan är om jag vågar vissa?!?!:O Det återstår och se, vi kan ju kanske ha en liten uppföljare på det;)

Vemdalen
Imorgon bär det av till snön och kylan! En vecka är jag borta och åker skidor långt borta från alla andra som är hemma och firar Nyår. Ni får helt enkelt klara er utan mig, men det ska ni väl klara av. Ska ut o äta i alla fall, utöver det har jag inte så mycket planer. Tidsfördrivelser får väl vara att göra något uppdrag ur boken. Sen har jag ju alltid killen i grön jacka att leta efter;)


Kommentarer
Postat av: Madde

Du kommer bli världsbäst på uppdrag nu ju!;)

2008-12-28 @ 19:13:21
Postat av: Linnea

Haha, det återstår och se;) Hörde att du misslyckade med ditt! Fy skäms på dig;)

2008-12-28 @ 19:18:12
URL: http://linnealarzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0