En dag...

I skolan
Började dagen med lite biologi, matspjälkningen för att vara exakt. Kanske inte det roligaste, men det är ändå en lektion jag kommer att minnasxD Helt från ingenstans säger min lärare "sex är skönt" (tror det var så), mitt i en genomgång, hmm vad tänker han på? Aja blev lite skratt åt det i alla fall. Sen var det bara att jobba fysik på matten, Sofie är bara alltför härligxD Den obligatoriska onsdag fikan med äppelkaka och pepparkakor denna gången, mums:P (varför heter det egentligen pepparkaka? aja inte så viktigt kanske) Kemi genomgång, känner mig alltid så trög på de lektionerna, är det bara jag som inte fattar? eller är det bara jag som vågar räcka upp handen och säga, "nu hänger jag inte med, eller du ta det en gång till?" Riktigt irriterande (undra hur tentan ska gå:S) Dags för mat, längesen jag sett nån skratta på det visetxD Jisses, allt för att jag ständigt måste göra bort mig...xD Miljökunskap och förberedande inför det 10 minuter var framförandet, hur ska det gå? Aja, vi löser det tjejer:P Gäller bara att jag kan skärpa till mig och komma över att den hemska känslan att alla kollar på mig och att jag ska stå och prata inför folk. Tror det är det är det värsta, den inför delen att man inte pratar med någon, för det har jag ju inte så mkt problem med. (Oftast inte i alla fall). Sen fick vi reda på psykologin att vi ska ha en redovisning på en störning, kan det bli bättre (jag har ju inget att göra alla redan!!!) Lottning till grupperna med, men kom med en jag aldrig pratat med innan men det ska nog gå.

Hemma
Skoldagen tog slut och dags att cykla hem, fick lite följe efter nästan kört på nårra barnxD Gjorde lite mat och satt mig vid msn, sen var det dags för att ta itu med plugget, aldrig kommer man ifrån det. I alla fall inte innan Madde kommer och avbryter med en fin beskrivning om elektroner och protonerxD Ja, hur någon annan skulle kunna hitta på den liknelsen är minst orimligt. Här är ett litet utdrag om ni vill se, har ni tagit er så här långt måste ni verkligen vara intreserade av mitt livxD


Madde säger:

typ ett positivt laddat fält och du är en elektron

Linnea säger:

haha, vilken beskrivning som ingen som inte är nvare hade kunnat komma påxD

Madde säger:

haha

tyckte den va jättebra

Linnea säger:

vad ska jag göra

Madde säger:

tja... du har inte så mycket val... fältet är VÄLDIGT starkt... och du är bara en elektron... du får göra som elektroner alltid gör i slutändan xD

Linnea säger:

vad gör de då?xD

Madde säger:

de hamnar hos protonerna och neutraliseras för det är hos protonen de hör hemma

Linnea säger:

jaha okejxD

Madde säger:

inget passar så bra som en proton och en elektron


Madde säger:

"Allt kan förklaras med lite enkel kemi "


(Greys anatomy idag med:P)

Nu har du fått en snabbgenomgång av min dag, låter det skoj? Det är min dag i alla fall:P

Dagens tankeställare:
Cyklade till skolan i dag som vanligt såg en katt som lekte med en stackars mus, kom och tänka att det e lite lustigt att alla har någon de inte kan säga emot...


Kommentarer
Postat av: madde

Kemi är svaret på allt! väldigt enkel kemi alltså, det andra är tråkigt ;D

2008-12-13 @ 18:56:48
Postat av: Linnea

Instämmer till 100%;)

2008-12-14 @ 18:08:40
URL: http://linnealarzzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0