Fredag 2/8 (flytta :S)

Nu har man då börjat packa inför flytten, rummet blir kalare och kartongerna fler. Känns helt tragiskt, jag menar detta är ju mitt hem, det är här jag känner mig hemma. Fast å andra sidan tar det väl inte lång tid innan man känner sig hemmastadd i det nya huset, men just nu känns det som slutet av sommarlovet kommer tillbringas antingen med en målarpensel i handen eller långt uppe på kalfjället (hör själv hur pessimistiskt det låter). Mitt i flytten ska jag åka till fjällen med några från klassen för att fjällvandra (tror inte jag nämnt det innan tidigare). Ska bli skoj på ett sätt, men det känns som allt kommer på en gång, när jag kommer hem är jag troligen totalt mörbultad i kroppen och då har jag bara några få dagar att se till att jag vet var mina saker finns i det nya huset innan skolan börjar. Sommarlovet lider mot sitt slut och det finns inget jag kan göra för att det ska fortsätta bara ett litet tag till i alla fall, men en sak som ska bli kul är att träffa alla igen. Vissa har man visserligen träffat under sommaren, men långt ifrån alla. Sen ska det bli kul att se vilka de nya ettorna är och se nollningen och vara med på insparken och allt det som hör till. Så om vi ser allt från den positiva sidan nu så, slipper jag åka buss varje morgon, vilket gör att jag kan sova längre. Man träffar alla goa kompisar igen och får ett nytt hem som kommer bli jätte bra när man har vant sig, det blir närmre till vissa och lite längre till andra. Så därför får jag passa på så länge jag kan att ta cyklen till Maria och glo på lite film och hitta på annat.
Ha en fortsatt bra sommar allihopa!

Kommentarer
Postat av: Thess

flyttar du till gislaved?

2008-08-18 @ 17:53:08
URL: http://mariethereseheijel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0