måndag 4/8 (larmerande huvudvärk)

I bland är dagarna fylla av väntan och förundran, det finns väl knappt någon som har missat ordspråket "Den som väntar på något gott, väntar inte för länge". Började med att missa en härlig sovmorron eftersom vissa papper skulle skrivas på banken innan vi skulle kunna titta igenom huset för att se vad som skulle behöva göras. Alltså var jag uppe kl 7 satt och väntade i en timme innan vi anlände till huset huset och där väntade vi yttliggare lite till för en "snabb" genomgång av pannan och liknande. Efter det fikade vi och då hade klockan dragit iväg (men känn ingen press) sen gick vi igenom vad som skulle behövas göra och så...
Det var inte förens i slutet när vi kom fram till det rummet som ska bli mitt rum, som det enkelt brast för mig, det sjönk in att jag skulle flytta. Samtidigt kände jag hur hungrig jag hade hunnit bli, hur trött och irriterad jag var, så jag satt mig rakt ner på golvet tog ett djupt andetag och försökte vara positiv... (fungerade lite i alla fall) ända tills jag hörde ett pipande ljud som vägrade tystna. En klåfingrig liten sak som alltid ska pilla på allt hade råkat utlösa larmet, så till råga på allt fick jag en härlig huvudvärk. Så jag tänkte att jag ska ta en liten tupplur nu och pilla i mig lite motverkande preparat så att jag orkar med att träffa vännerna ikväll, som jag för övrigt ser fram emot att träffa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0